איטום גגות בבתים משותפים

איטום גגות בבתים משותפים 5.00/5 (100.00%) 1 vote

בבתים משותפים, גג הבניין הוא אחד מחלקי הבניין הנמצאים באחריות משותפת של כל הדיירים, לצד אזורים כמו חדרי המדרגות, המעלית, המקלט וכדומה. עם זאת, מי שסובל בדרך כלל מבעיות איטום הגג, במיוחד בתקופת החורף, הם דיירי הקומות האחרונות, אשר תקרת הדירה שלהם נמצאת ישירות תחת גג הבניין.

בין הבעיות המוכרות שהחורף מביא עמו לדירות העליונות בבתים המשותפים ניתן למנות הצפות, דליפות ורטיבות בקירות, המלווים בקילופי טיח, ריח רע ובמקרים מסוימים גם בעובש. את מרבית הבעיות הללו ניתן למנוע אם דואגים מראש לאיטום איכותי של גג הבניין, המלווה בתחזוקה נאותה לאורך השנים.

על מי חלה האחריות לאיטום הגג?

החוק קובע כי האחריות על התחזוקה השוטפת והתיקונים של השטחים הציבוריים בבניין, ביניהם הגג, נמצאת באחריותם של כל בעלי הדירות בבניין, כשכל בעל דירה משלם את חלקו היחסי. בבניינים בהם ישנו ועד בית, הוא זה שאחראי על איטום הגג, מה שכולל ביצוע סקר שוק, קבלת הצעות מחיר ובחירת קבלן איטום. במידה ויש לדיירי הבניין חברה לאחזקת מבנים – האחריות על איטום הגג נמצאת באחריותה. מקרה יוצא דופן הוא הפנטהאוז: אם הגג אינו משותף אלא שייך לבעל הפנטהאוז אזי האחריות על איטום הגג ואחזקתו נמצאים באחריותו הבלעדית של בעל הפנטהאוז, ויתר הדיירים אינם מחויבים להשתתף במימון ההוצאות.

במקרה והגג נדרש לטיפול או איטום ואחד הדיירים מסרב לשלם את הסכום הנדרש, ועד הבית או חברת האחזקה משלמים במקומו ויכולים לאחר מכן להגיש כנגדו תביעה למפקח על הבניינים המשותפים.

אילו סוגי איטום קיימים כיום?

ישנם סוגים שונים של חומרי איטום וטכניקות לאיטום הגג. השיטה הוותיקה והמוכרת לציבור הרחב היא זיפות הגג באמצעות מריחת זפת חמה, ומעליה שכבת סיד. שיטה זו נחשבת ליעילה וזולה, אך דורשת חידוש תכוף של שכבת הזפת. שיטות איטום נוספות הן איטום באמצעות יריעות ביטומניות, שיטה הנחשבת ליקרה יחסית אך איכותית ועמידה לאורך שנים, איטום בחומרים אקריליים, בחומרים פוליאורטניים, ביריעות pvc ועוד.

בחירת חומרי האיטום ואופן האיטום מתבססת על התשתית הקיימת בגג. קבלן איטום מקצועי יידע להמליץ איזו שיטה היא המתאימה ביותר לכל סוג של גג.

לסיכום, בבניינים משותפים האחריות לאיטום הגג היא נחלתם של כל בעלי הדירות בבניין. ניהול התחזוקה של הגג נמצא בידי ועד הבניין או חברת האחזקה. רצוי שלא להמתין לרגע האחרון או למצב שבו כבר יש נזילה, ולדאוג לבדיקה שגרתית של הגג ושל מצב האיטום. לצורך כך, ניתן להזמין איש מקצוע לצורך בדיקה של הגג ובמידה ויש צורך – לבצע איטום או חידוש של האיטום הקיים, רצוי עוד בטרם מתחילה העונה הגשומה.

Comments are closed.